8 نکته در چهار‌چوب پباده سازی وبسایت

پنجشنبه 23 شهريور 1396
11:55
نسرین معین


هدف بیشتر طراحان وب سایت , ساخطراحی سایت در مشهد

جالب , کارآمد با دسترسی سهل وآسان است بطوریکه بتواند بازدیدگنندگان را برای انجام عملی متقاعد نماید . ساخت چنین سایتی نیازمند برنامه ای عالی از گرافیک , ساختاری بی آلایش و همگانی , قالبی مطلوب و منطقی , و مطالبی گیرا است . پیشنهادهای که در زیر میاید , چهارچوب کلی از پباده سازی وب سایت را به نمایش میگذارد .


1 - مطالب تارنما


شما می‌خواهید تا بازدید کنندگان , وب سایت تان را بعنوان منبعی از داده ها باارزش یا این که مکانی از یک تجارت دارای اعتبار بدانند . نادرست های املایی و گرامری , باعث خواهد شد تا خیلی پرسرعت از اعتبار شما کاسته شود . به یاد داشته باشید که مردمان از وب برای یافتن داده ها استفاده می نمایند . خواه شما محصولی ساخت شده به وسیله خویش را بفروشید یا این که کالاهای سایرافراد را بفروش برسانید , در هر دو صورت باید ابتدا داده ها ارزشمندی را به بازدید کنندگان بدهید در غیر اینصورت آن ها به روی تارنما های دیگر کلیک کرده تا اطلاعاتی را که میخواهند بیایند .


2 - سازش با مرورگرهای متفاوت


دست کم صد دسته متعدد مرورگر موجود است . شما باید وبسایت تان را بگونه ای پباده سازی نمائید تا با ورژن اخیر بخش اعظم مرورگرهایی که بیشترین استفاده را دارا‌هستند بخوبی فعالیت نماید . بطور میانگین یوزرها وب شاید ندانند که چطور مرورگرهایشان را پیدایش نمایند یا این که نحوه فکری به‌این صورت داشته باشند که ( هنگامی چیزی فعالیت می نماید , چرا می بایست بهش دست زد؟ ( به یاد داشته باشید که بازدید کنندگان احتمال دارد از کامپیوترهای فردی دسته PC , MAC , Linux Box , PDA یا این که از تلفنهای همراه با مرورگرهای متعدد استفاده نمایند . پباده سازی وب سایت , نیازمند آن است که صفحه ها تارنما شما دست‌کم با مرورگرهای وب اکسپلورر , نت اسکیپ , فایرفوکس , اپرا و سفری بخوبی عمل نماید . بر طرف سازی ایرادات در کدهای html , کافی نمیباشد و شما باید وبسایت تان را در مرورگرها و طاقت فرسا افزارهای متعدد تست نمایید .


article _ image _ one _ 479 . jpg

3 - گرافیک و تصاویر


یوزرها اینترنتی معمولا طاقت متعددی ندارند و مطالعات نشان داده است که اگر کاغذ ای از وب سایت بیش تر از 10 ثانیه زمان لود داشته باشد , عمده مردمان به وب سایت دیگری خواهند رفت . همواره تصاویر و دیگر فایلهای گرافیکی را برای داشتن کمترین حجم ممکن , باصرفه سازی فرمایید فارغ از آنکه بر کیفیت آخری تصاویر تاثیری به‌وجود آید . همواره از خصیصه های ارتفاع و پهنا برای تصاویر استفاده نمایید بطوریکه ما بقی کاغذ بتواند در زمان دانلود تصاویر , بار گذاری شوند . از تگ ALT استفاده فرمایید بطوریکه بعضا از کاربرانی که نمایش تصاویر را در مرورگرهایشان خاموش کرده اند , بتوانند بفهمند تصاویر برای چه مقاصدی مستعمل شده‌است .


4 - رنگ های پیش مورد


اگر از هر چیز دیگری به جز پیش مورد سپید برای متنها استفاده می‌کنید , اطمینان حاصل نمائید که رنگ های لینکها را تعریف نموده اید در غیر اینصورت پیکربندی پیش فرض در مرورگر یوزرها مشخص و معلوم خواهد کرد که رنگ لینک و پیوند ها چه چیزی است و در بعضی موردها این مسئله می‌تواند منجر ناخوانایی در پیوند ها شود .


5 - مالتی مدیا


مالتی مدیا ترکیبی از فیلمهایی بصورت فلش , کلیپ ویدئو ها , آهنگ ها , و موسیقی های پیش قضیه است . همواره از پخش کننده هایی استفاده فرمائید که استاندارد می‌باشند بطوریکه زمان دانلود کوتاه شود . اطمینان حاصل نمائید که بازدید کنندگان میتوانند فایلهای مالتی مدیا را متوقف نمایند یا این که آن‌ها‌را رد نمایند . با این روش , کسانی که سرعت وب پایینی دارا هستند یا این که دشوار افزار یا این که اپلیکیشن کامپیوترشان , از مالتی مدیا پشتیبانی نمیکند میتوانند چنین فولدر هایی را نادیده بگیرند . همینطور تمامی داده ها حیاتی و اصلی باطن فایلهای مالتی مدیا را داخل متنی هم قرار دهید بطوریکه بازدید کنندگان فارغ از استفاده از مالتی مدیا بتوانند به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند . در صورتی پلاگین ای برای استفاده از مالتی مدیا موردنیاز باشد , همواره لینکی را برای نصب آن قرار دهید تا یوزرها بتوانند آن را دانلود و نصب کنند . نکته انتها این که هنگامی از مالتی مدیا استفاده میکنید , همواره ضابطه 10 ثانیه ای را برای بار گذاری صفحه ها به یاد داشته باشید .


6 - ساختار وبسایت


ساختار وب سایت بایستی بی آلایش و قابل ادراک و منطقی باشد . مطالعات نشان داده است که در‌حالتی که کاربری نتواند اطلاعاتی را که در ادامه آن می گردد را بیابد , تارنما شمارا ترک می نماید و به وبسایت دیگری خواهد رفت . به‌این ضابطه , ضابطه 3 کلیک می‌گویند . هر جزء وب سایت شما باید صرفا با سه کلیک از هر قسمت دیگری از وب سایت تان قابل دسترسی باشد . در‌صورتی‌که شما از چیزی دیگری غیر از لینک و پیوند های متنی بی آلایش استفاده می‌کنید , اطمینان حاصل نمائید که وب سایت تان را از دید ساختاری , منوها و دیگر مورد ها در مرورگرهای متعدد تست نموده اید .


7 - لینک و پیوند ها


بطور تر و تمیز و زمان ای , همگی لینک و پیوند های وبسایت تان را تست نمایید تا مطمئن گردید آن ها بخوبی عمل می نمایند و لینکی شکسته نیست . ابزارهای آنلاین و رایگانی وجود دارا‌هستند که بطور عصر ای پیوند های تارنما تان را بررسی می نمایند .


8 - قاب ها


از کادر ها استفاده نکنید چراکه آنان عمل بوک برند کردن صفحه ها وب سایت تان را طاقت فرسا می نمایند و شما نیاز دارید تا یوزرها و بازدید کنندگان تارنما تان را بوک برند نمایند بطوریکه مجدد بازگردند .


خلاصه مطالب


پباده سازی تارنما , ترکیبی از مرسومات معمول و برنامه ریزی است . وبسایت شما بایستی دیدنی باشد و استفاده از آن راحت باشد و مهمتر از همگی داده ها و سرویس ها ارزشمندی را به یوزرها و بازدید کنندگان خویش ارائه دهد .


[ بازدید : 215 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به akhbarmohandesi است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]