نکات مهمی که بایستی در رابطه جوانسازی صورت بدانید

سه شنبه 28 شهريور 1396
13:47
نسرین معین

نکات مهمی که بایستی در رابطه جوانسازی صورت بدانید

صورت هر شخص را می توان مهمترین ادله در زیبایی او بر تجميل الانف

مین دلیل بایستی برای نگهداری زیبایی صورت کوشید . با بالا رفتن سن شخص به ندرت پوست او کهن سال شده و به همین بهانه از زیبایی او هم کاسته خواهد شد که اعم از عوامل با اهمیت ساخت چین ووچروک و افتادگی پوست است . روش های مختلفی برای جوانسازی پوست موجود هست البته دلخواه ترین آن ها کدام است؟ با پزشک درود همراه باشید .


جوانسازی صورت به ۲ صورت جراحی و غیرجراحی انجام میگردد , البته این‌که برای جوانسازی صورت می بایست از کدام روش استفاده کنیم بستگی به انگیزه ما داراست .

آیا کار های زیبایی برای اشخاص سالمند خطرناک است؟

زمانی در تلویزیون یا این که رسانه‌ها چهره‌ای از سالمند خوشگل یا این که خوش‌تیپی ظواهر می شود , بی‌اختیار میگوییم خوش به حالشان , چقدر برنا مانده‌اند , انگار پیری تنها مال ماست… البته سالمندی یک فرآیند فیزیولوژیک است و با ارتقا سن سلول‌ها خواه‌ناخواه پیرتر میشوند . این فرایند در پوست صورت و کلاژن‌ها که وظیفه آن استحکام , انعطاف‌پذیری و تجدید بنا دایم پوست است , واقعه میفتد و شخص در گیر افتادگی یا این که چین و چروک در پوست میشود .

گرچه شدت این مراحل تحت‌تاثیر عوامل مختلفی در حین معاش است و با رعایت نکته هایی می‌توان پروسه آن را به تاخیر انداخت , البته متوقف کردن آن با دانش کنونی امکانپذیر نیست و برای زیباتر شدن در دوران سالمندی بایستی اعمالی روی پوست صورت پذیرد . رمز جوانی پوست سالمندان را بایستی در جراحی‌های زیبایی و گهگاه نیز هنر گریم کاوش کرد . گفت‌وگوی مارا با پزشک محمدرضا قاضی سعیدی , فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی , در همین ارتباط بخوانید .


رایج‌ترین علت مراجعه سالمندان به جراحان پلاستیک چیست؟

علت اساسی مراجعه سالمندان به جراحان پلاستیک جوانسازی صورت است . جوانسازی صورت به ۲ صورت جراحی و غیرجراحی انجام می شود و انگیزه این است که صورت مریض یکسری سال جوان‌تر به حیث رسد . نتایج روش‌های سوای جراحی مثل روش‌های جراحی چشمگیر نیست , اما مزیت‌اش این است که با کمترین بازنویسی روی صورت می‌توان فیض نسبتا رضایتمندی برای مریض ساخت .


لطفا در رابطه روش‌های سوای جراحی توضیح دهید .

مهم ترین روش تزریق ژل و بوتاکس است . ژل استانداردی که برای جوانسازی پوست سالمندان یا این که جوان ها سفارش میگردد , ژل قابل‌جذب اسید هیالورونیک است . ژل اسید هیالورونیک را می‌توان برای خط خنده , چین و چروک‌های نقاط متفاوت صورت و به‌تدریج برای زیر پلک‌ها استفاده کرد . بعداز تزریق دلایل خاصی نیز چشم نمیشود . این فعالیت در مطب‌ها انجام می شود .

روش بعدی تزریق بوتاکس است که برای چین و چروک‌های پیشانی , کناره بینی و کنار دیده , خط اخم و گهگاه نیز بالا بردن ابروها و به‌تدریج برای کنار لب و نوع از آن استفاده میگردد . نتایج بوتاکس ۵ - ۴ روز بعداز تزریق مشخص می گردد و اکثر اوقات تایم ها برای پزشک معالج و مریض رضایت‌بخش است , ولی ماندگاری آن بین ۴ تا ۶ ماه است و در شرایطی که که اثر آن پاک شود نیاز به تکرار است . تصور اشتباهی موجود هست که با چندبار تزریق بوتاکس , اثر آن همیشگی می شود , در حالی که چنین نیست و با تکرارهای مکرر تزریق , اثر مستمر ساخت نمیشود .


و روش جراحی؟

روش جراحی , لیفت صورت است که شایسته ترین نتایج و ماندگارترین روش برای از بین بردن افتادگی و چین و چروک‌های پوست صورت محسوب میشود . درین روش پلک‌‌ها و ابروها کشیده می گردند . شایسته ترین سن انجام لیفت صورت , ۴۵ تا ۵۵ سالگی است اما محدودیت سنی نیست و سالمندان در هر سنی که میباشند , میتوانند فعالیت لیفت صورت انجام دهند .

در حالتی که از لحاظ عارضه ها بعداز کار جراحی بخواهیم مورد را بررسی کنیم , دلایل در خانم‌ها دوچندان کمتر از آقایان چشم می شود , زیرا پوست صورت آقایان محکم‌تر به بافت‌های زیرین چسبیده و به همین بهانه عوارضی نظیر خون‌ریزی و نکروز پوست ( مردن بافت ) , بیشتر چشم میشود .


ماندگاری لیفت چقدر است؟

در شرایطی‌که کار لیفت به نیکی صورت پذیرد , ماندگاری حدود ۱۰ تا ۱۵ سال خواهد داشت . با یک لیفت عالی می‌توان ظواهر صورت مریض را ۱۵ - ۱۰ سال جوان‌تر کرد , البته بایستی به‌این نکته اعتنا داشت که جراح ابدا قصد ندارد با فعالیت لیفت ظواهر صورت را تغییر و تحول دهد و انگیزه صرفا جوان‌ترسازی است .

جراحی نیز طوری است که برش‌های روی پوست معلوم نمی شود . جراح ۲ برش کوچک در جلو و پشت گوش تولید می نماید و با تکنیک‌های خاص پوست , لایه‌ای از عضله را به عقب میکشد و تا حدودی افتادگی زیر گردن هم تصحیح میشود .


نکته‌هایی که سالمندان گذشته و پس از کار می بایست به آن اعتنا نمایند , چیست؟

هنگامی سالمندان برای انجام جراحی زیبایی مراجعه مینمایند , گذشته از فعالیت می بایست از لحاظ قلبی - عروقی , بیماری‌های زمینه‌ای و… بررسی شوند و در صورت مساعد بودن موقعیت می‌توان مریض را برای انجام کار جراحی مهیا کرد . بیمارانی که داروهای ضدانعقادی مثل آسپرین یا این که هپارین مصرف می‌نمایند حتما بایستی یک هفته گذشته و بعداز فعالیت دارو را با امر پزشک معالج جدا نمایند .

بیمارانی که سیگار می کشند هم بایستی ۳ - ۲ هفته پیشین کار و ۱ ماه پس از کار سیگار را ترک نمایند , چون دود سیگار احتمال پیدایش دلایل بعداز جراحی را دوچندان میکند و احتمال نکروز پوست در بیماران سیگاری شایع است .


آیا صراحت دارد که بعداز یک سنی , برخی از اعمال جراحی مثل جراحی پلاستیک بینی نباید انجام شود؟

تمامی اعمال جراحی زیبایی را اگر که حالت مریض مساعد باشد می‌توان انجام اعطا کرد , چه بسا گهگاه گفته می گردد سالمندان نمی‌توانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند البته در هیچ منبع علمی محدودیت سنی ذکر نشده است . نکته مهمی که بایستی جراحان به آن توجه نمایند این است که زمانی بیماران بعداز ۳۵ سالگی برای جراحی زیبایی بینی مراجعه مینمایند نباید تغییرات بسیار در صورت بینی ساخت شود , زیرا هر چه سن فراتر می رود , قبول تغییرات فراوان روی صورت از نگاه کم عقل برای بیماران دشوارتر می گردد . برای سالمندان که خواستار تغییر تحول در صورت بینی می باشند خوبتر است صرفا اشکالات واضح بینی زدوده شود و صورت مهم بینی تغییر و تحول چندانی نکند .


آیا عارضه ها پس از فعالیت جراحی زیبایی در سالمندان بیشتر از جوان ها است؟

درهرمورد ایمنی تن سالمندان ضعیف‌تر و احتمال دلایل نسبت به جوان ها احتمال دارد بیشتر باشد . ارگانیک است که با ارتقا سن اقتدار عروق و انقباضات در اثر خون‌ریزی کمتر خواهد شد و احتمال خون‌ریزی و خونمردگی بعداز فعالیت در سالمندان شایع‌تر است . همینطور قوام پوست سالمندان نظیر جوان ها نیست و توقع آنان بایستی پس از کار , بجا و منطقی باشد .

هیلاری کلینتون یک کدام از سرشناس‌ترین سیاستمداران آمریکایی است که جراحی‌های زیبایی متعددش بارها سوژه رسانه‌های آمریکایی شده‌است . لیفت صورت , تزریق فیلر و پرکننده‌های صورت , جراحی افتادگی پلک , بالا کشیدن ابرو , برداشتن پوست طولانی تر بدور دیده , لیفت گردن , لیپوساکشن و بوتاکس از جراحی‌های زیبایی است که انجامش را به وی نسبت داده‌اند .



[ بازدید : 278 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به akhbarmohandesi است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]