شهرداری یزد به ساخت و سازهای غیرمجاز نگاه درآمدی ندارد

سه شنبه 28 شهريور 1396
14:07
نسرین معین

شهرداری یزد به ساخت و سازهای غیرمجاز نگاه درآمدی ندارد

آزمون نظام مهندسی

شهردار یزد بابیان این که شهرداری به ساخت و سازهای غیرمجاز نگاه درآمدی ندارد , اذعان کرد : شهرداری یزد اخذ پروانه ساخت تا ۴۰۰ متر را بدون پول کرد . شهرداری یزد به ساخت و سازهای غیرمجاز نگاه درآمدی ندارد



شهرداری یزد به ساخت و سازهای غیرمجاز نگاه درآمدی ندارد

شهرداری یزد به ساخت و سازهای غیرمجاز نگاه درآمدی ندارد


شهرداری یزد به ساخت و سازهای غیرمجاز نگاه درآمدی ندارد

محمدرضا عظیمی‌زاده در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور نماینده مردمان یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی , مدیرکل کارها شهری استانداری یزد , دادستان یزد , مدیرکل رویه و شهرسازی , مدیریت نظام مهندسی و عده ای از مدیران عمرانی استان و با مسئله ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد برگزار شد اظهار داشت : نردبان هیدرولیکی که برای آتش‌نشانی یزد خریداری شده , هنوز در گمرک تهران است .


او ذکر کرد : این سال در دارایی آتش‌نشانی یزد سه بالا بر توصیه شده بود البته می بایست اعتنا کرد که هزینه این بالابرها نیز بایستی تامین شود ضمن این که با دقت به حداکثر طول ساختمانهای یزد , نیاز بدین بالابرها چندان شم نمی‌شود و بایستی تجهیزات مایحتاج دیگر تامین شود .


شهر‌دار یزد بابیان این‌که نظام مهندسی و شهرداری اعتبارات ضروری برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن یزد را برآورد نمایند تا سال آتی این مبادرت صورت بپذیرد , اعلام‌کرد : نمی‌توانیم شرایط کنونی مسئولیت تمام مشکلات بافت تاریخی را بر عهده بگیریم بلکه تا زمان بررسی بدون نقص نقاط ناامن , در توان ظاهری که مشخص و معلوم است این مبادرت را انجام میدهیم .


عظیمی‌زاده با تاکید بر این‌که هر روزه کوچه‌هایی از بافت تاریخی در هم اکنون برخورد با ایراد است , خاطرنشان کرد : این جراحت شهر یزد یک زخم دورازشوخی است و نیاز است که کلیه دستگاه‌ها ملازمت و همراهی نمایند و این مسئله گزینش تکلیف شود .


او ادامه بخشید : آمادگی داریم برای ساختمان‌های تازه تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری , نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی انعقاد شود تا در آتی ایراد نداشته باشیم .


شهر دار یزد با تاکید بر این که در بخش ساخت و ساز ادله کلیدی که سبب ساز ارتقا تخلفات ساختمانی شده ناهماهنگی بین اداره ها است , ادامه اعطا کرد : ما ضوابط و ضوابط دستگاه‌های کنار خودمان را آن‌طور که بایستی پذیرش داشته باشیم و خودمان را ملزم و موظف به اجرای آن بدانیم , پذیرش نداریم .


عظیمی‌زاده تصریح کرد : همین زمینه سبب ساز شده جزء ساخت و سازهایی که در شهر انجام میگردد , آن کیفیتی که بایستی داشته باشد و نظارتی که بر طرز اجرا بایستی صورت پذیرد را نداشته باشد .


او اذعان کرد : این که هرکدام از ما سازمان دیگری را در موضوع ارتقاء ساخت و سازهای غیرمجاز تبهکار کنیم ابدا صحیح نیست و بایستی با رعایت تمامی ضوابط و مقرراتی که بر دستگاه‌ها حاکم است , عمل اصلی انجام دهیم و با هماهنگی بدون شوخی , آنالیز صحیح بر ساخت و سازها انجام دهیم .

شهر دار یزد ادامه بخشید : سه ادله در ساخت و ساز غیر مجاز موجود است که اول آن , نفع بیشتر صاحب و مالک در ساخت و ساز غیر قانونی است , صاحب وقتی می‌بیند ساخت و ساز غیرمجاز برای او هزینه کمتری از ساخت و ساز رسمی دارااست , حتما رویکردش را ساخت و ساز غیرمجاز میکند .


عظیمی‌زاده بیان کرد : متاسفانه اکثری از مردمان میپندارند به جای مصالح عالی , از مصالح ارزان و غیراستاندارد استفاده نماید سود بیشتری ‌برند .


او تاکید کرد : رفع همگی این موردها نیاز به هماهنگی دستگاه‌های متعدد داراست , بایستی به هر صورتی که می گردد نفع صاحب و مالک در ساخت و سازهای غیرمجاز کم شود و از سمت دیگر نظارت‌ها نیز ارتقاء پیدا نماید .


شهر دار یزد با اشاره به این که آماری که در رابطه با ساخت و ساز غیرمجاز در یزد اعلام می شود صحیح نیست , اذعان کرد : در حالتی که به تعداد واحدی که ساخته میگردد حساب شود , آمار ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته کم است البته این‌که تا چه حد ساختمان‌های پروانه‌دار اصولی درست شده باشند زمینه دیگری است .


عظیمی‌زاده بابیان این که شهرداری به همگی چیز تا حد و مقدار خودش نگاه درآمدی دارااست , اعلام کرد : این که بگوییم شهرداری برای کسب درآمد دوست دارااست مردمان مغایر نمایند صحیح نیست به دلیل آنکه کل درآمد شهرداری از پیشین کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ نهایتا ۵ میلیارد تومان است که نسبت به دارایی سال شهرداری , رقم دوچندان متعددی نیست .


او افزود : همینطور درصورتی که شهرداری نگاه درآمدی داشت , برای تشویق مردمان به اخذ پروانه , صادر شدن پروانه تا ۴۰۰ متر مربع را بدون پول نمی کرد , ولی این فعالیت را کرد تا مردمان تمایل به اخذ آن داشته باشند , می بایست اخذ پروانه مجانی یا این که ارزان شود و جریمه ماده ۱۰۰ به حدی بالا برود که برای مردمان نفعی نداشته باشد .


[ بازدید : 291 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به akhbarmohandesi است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]