۹ غلط همگانی در نگهداری از پوست

پنجشنبه 30 شهريور 1396
10:42
نسرین معین


مراقبت از پوست و سالم و تازگی آن از تجميل الانف

ه‌های ما در دنیای ماشینی روز جاری است . کلیه ما برای این که پوستی تندرست و شاداب داشته باشیم به طور معمول روش‌هایی را پیش میگیریم . البته مشکلات مرسوم در نگهداری از پوست گهگاه موجب میگردد که پوست تازگی خویش را از دست بدهد . در اینجا بعضی از این ایرادات را بررسی می کنیم .


نادرست شماره ۱ : استفاده از تولیدها معطر

در صورتیکه پوست حساسی دارید از تولیدها فارغ از بو استفاده نمائید . هم‌چنین بایستی مواد شستشو و صابون‌های فارغ از رایحه و ملایم را گزینش فرمائید . اکثری از آلرژی‌ها ناشی از مواد شیمیایی است که چه بسا متوجه وجودشان نمی‌شویم و شاید تنها مقداری آزارمان دهد , یا این که احتمالا چه بسا متوجه این حساسیت نشویم . بدین ترتیب , در شرایطی که نمی خواهید مبتلا مشکلات بلندمدت گردید , توصیه‌های مارا به عمل بگیرید .


غلط شماره ۲ : لایه‌برداری شدید

گهگاه ما مشغول این هستیم که صورت زیبایمان را خیلی سفت بساییم . دیگر این عمل را نکنید . در صورتی پوستی با اهمیت دارید , بایستی بین لایه‌ بیرونی پوستتان و محیط یک غشای نگهدارنده وجود داشته باشد . حتمی نیست هر روز از کرم لایه بردار و محصولاتی که پایه‌ آنان اسید است استفاده فرمایید . استفاده هفتگی از این تولید ها کافی است .


خطا شماره ۳ : استفاده‌ اشتباه از تمیز کننده‌ها

پاک‌کننده را مطلوب با گونه پوست خویش گزینش نمائید , استفاده از محصول ها با مبنا ارگانیک و گیاهی تحت عنوان اولی قدم نگهداری از پوست فراوان کلیدی است , در شرایطی که پوست چرب دارید استفاده از محصول ها پاک‌کننده دربردارنده الکل گیاهی و اسید سالسیلیک به تعادل ترشح چربی و بستن منافذ گشوده پوست یاری می‌نماید .


خطا شماره ۴ : شستن با لیف

شما میتوانید پوستتان را با شستن با لیف آزار دهید . خوب تر است صورتتان را با دست‌های تمیزتان بشویید . این روشی معمولی و بدون پول است! برای لایه برداری بافت مرده پوست استفاده هفته‌ای یک‌بار اسکراب سفارش می شود .


نادرست شماره ۵ : نگهداری نکردن از پوست

این جمله را بگویید و سپس مجدد تکرار نمائید : استفاده از مرطوب کننده مطلوب با گونه پوست مهمترین قدم حفظ از پوست است , هم‌چنین در‌صورتی‌که میتوانید در زمان ماه‌های سردتر یک دستگاه رطوبت ساز در منزل قرار دهید . این‌گونه پوستتان سالم‌تر و جوان‌تر به لحاظ خواهد رسید . به یاد داشته باشید پوست کم آب چروکیده‌تر به لحاظ میرسد .


خطا شماره ۶ : عدم استفاده‌ روزمره از ضد آفتاب

حتی‌در زمستان! استفاده‌ روزمره از ضد آفتاب واقعاً اساسی است زیرا اشعه‌های فرابنفش پوستتان را حساس‌تر می‌نماید و چنانچه در معرض آفتاب داغ قرار می گیرید , قطعاً به آن نیاز دارید . درصورتی که ضد آفتاب با پایه‌ی مواد معدنی باشد خوب تر است , البته شما می بایست هر روز ضد آفتاب استفاده نمائید .


خطا شماره ۷ : خواب خیلی کم

ضد آفتاب حساس است , البته خواب نیز اصلی است! شب وقتی است که پوست ما ترمیم میشود و تجدید بنا و بازسازی سلولی حادثه میفتد . شب وقتی است که هورمون‌های استرس مثل کورتیزول در پایین‌ترین تراز می باشند . مولکول‌های شفابخش , از قبیل هورمون پرورش و بتا اندورفین در بالاترین مرحله میباشند , به این ترتیب عالی است هنگامی که کورتیزول در پایین‌ترین حد است , پوستتان را در تمام این مواد عالی غوطه‌ور فرمائید . ما حدود ۷ تا ۸ ساعت خواب نیاز داریم .


غلط شماره ۸ : شیوه‌ خطا پاک کردن آرایش و پیرایش

آسان‌ترین فعالیت این است که صورتتان را با آب تر فرمایید و آن‌گاه با شوینده‌ همیشگی‌تان بشویید . این معمولاً عالی است . با پوستتان رفتاری ملایم داشته باشید . هم‌چنین در صورتی‌که پیرایش چشمتان ضدآب است و تمیز نمیشود , آن را با پنبه‌ آغشته به محلول پاک‌کننده‌ ملایم منزه فرمایید .


غلط شماره ۹ : فشردن جوش‌ها

این چیز جدیدی نیست . ایراد تنها جوش نیست , خلل حالتی است که پوستتان پس از فشردن جوش پیدا مینماید : وحشتناک , ملتهب , کم آب و آلوده! احتمال دارد به خودتان زخم بزنید . به علاوه , در شرایطی‌که جوش «آماده» نباشد , خالی نخواهد شد! در‌صورتی‌که واقعاً نیاز دارید این عمل را بکنید , ۲ تکه پنبه بردارید و به آرامی دو طرف جوش را فشار دهید . ولی گشوده نیز تکرار میکنیم , اصلاً این عمل را پیشنهاد نمی‌کنیم . مراقب پوست زیبایتان باشید! جای جوش و لک تولید شده آن‌گاه از تبعات منفی این عمل است .



[ بازدید : 262 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به akhbarmohandesi است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]