فرمان العمل اشکال روش های جوانسازی پوست

پنجشنبه 30 شهريور 1396
11:00
نسرین معین


امروزه تجميل الانف

اول ترین کار های زیبایی کار های جوانسازی پوست است که به روش های متفاوت انجام میشود . اما روش های جوانسازی تنها به طور فعالیت نیست و روش های دیگری هم دراین باره موجود هست . شخصی که قرار است مبادرت به به‌این اعمال نماید اضطراری است تا نکا مهمی را مورد‌علاقه قرار دهد . پزشک نراقی دراین باره به شما مشورت می دهند . با پزشک معالج درود همراه باشید .

دکتر معالج محسن نراقی ; کارشناس گوش , حلق و بینی , مدیر انجمن پژوهش ها راینولوژی , عضو آکادمی جراحان زیبایی ایالات متحده

تأثیر پیری بر پوست , فیض ترکیبی از عوامل متفاوت است . بیشترین تظاهرات پیری در صورت نمایان می گردد .

عمده بزرگسالان می توانند سن هر شخص را فوراً با یک نگاه بر طبق کیفیت و ویژگی‌های خاص پوست صورت و نمای زمینه‌ای صورت تقریب بزنند .

ما چهره‌ای فرضی از رخ اشخاص ۵۰ - ۴۰ سال به بالا داریم و عمده ما سعی می کنیم تا نسبت به سن واقعی‌مان «خوب» به لحاظ برسیم .

اگر‌چه مسن شدن پوست یکی‌از واقعیت‌های معاش است و بعضی از اثرات پیری به عوامل ژنتیکی مربوط می شوند که از حد در دست گرفتن ما بیرون میباشند , امروزه جراحان پلاستیک صورت برای یاری به کاهش اثرات پیری بر پوست درمان‌ها و تکنیک‌های فراوانی در اختیار دارا‌هستند .

به طور خاص , درمان‌های غیرجراحی برای پیری پوست از قبیل عوامل تزریقی نظیر بوتاکس ( سم بوتولینوم A ) و درمان‌های لیزر پوست پیشرفت‌هایی کرده‌اند که آنها‌را مقابل نشانه‌های پیری مؤثر می‌سازد .

برای معالجه برنده , گزینش مطلوب تکنیک‌های درمانی مبنی بر تغییرات منحصربه‌فرد مربوط به سن , دارای اهمیت است .

تاثیرات پیری بر پوست صورت

ساخت پیری در صورت , فیض بخش اعظمی از عوامل ژنتیکی و محیطی است . پیری پوست عواملی درونی دارااست که با از دست رفتن الاستیسیته و حجم پوست معلوم می شوند .

این عوامل سبب تولید ظرافت , شلی و چروک‌های دقیق در پوست میگردد . علاوه براین , از دست رفتن بافت چربی زمینه‌ای را در صورت شاهد هستیم که سبب نازک‌تر شدن پوست و تولید ظواهر تکیده و نزار در صورت میگردد .

گردی گونه‌ها و لب‌ها که با جوانی همراه است , به طور لب‌های نازک , گونه‌ها و حدقه‌های توخالی و گود افتاده و پوست چروک خورده پلک‌ها در می آید .

پیرپوستی ناشی از آفتاب بارزترین تأثیر منفی را بر یک صورت کهن سال میگذارد . مواجهه بیشتراز حد با اشعه فرابنفش فروغ خورشید علت بیشتر آسیب‌های همراه با پیری صورت است .

جراحت ناشی از نوروفروغ خورشید علت تولید «لکه‌های پیری» , تغییر تحول رنگ‌ها , خال‌ها , واضح شدن مویرگ‌ها و تغییر‌و تحول رنگ پوست صورت به زرد رنگ رنگ‌پریده همراه با لکه‌لکه شدن کلی است .

با ارتقاء مواجهه با فروغ خورشید و جراحت ناشی از آن , پوسته‌پوسته شدن و رشدهای مازاد سطحی و چه بسا سرطان پوست در صورت ظواهر میگردند و به مرحله پوست , نمایی چغل و ناصاف میدهند .

تغییرات پیرپوستی زودرس با بقیه عوامل محیطی که از همگی مهم‌تر سیگار کشیدن است هم ملازمت دارا‌هستند .

خطوط ابلاغ شرایط صورت یا این که خطوط خنده , چین‌های دینامیک صورت می‌باشند که از حرکات تکراری عضله‌ها صورت ناشی می شوند . از‌آنجا‌که عضله ها صورت به لایه‌های عمقی پوست متصل میباشند , جنبش این عضله ها سبب ساز عده شدن پوست مربوط به آن‌ها میگردد .

این عده شدن‌های مکرر پوست در طی سالیان به تولید شیارهای دایمی یا این که چین‌های عمقی روی پوست منتهی میگردد .

این چین‌ها و شیارها بیشتراز همگی در نواحی اطراف عضله‌ها بزرگ دیده , پیشانی و دهن شایان توجه میباشند ; یعنی جاهایی که لبخند , خنده یا این که اخم منجر تغییرات دایمی در لایه عمقی پوست و یا این که درم شده‌اند .

خطوط عمودی اخم در حوزه‌ بین ابروها , فیض انقباضات عضله‌ها چین دهنده افقی است ; در حالی که چین‌های افقی در حوزه‌ ریشه بینی به خاطر انقباضات عضله عمودی ساخت می شود .

خطوط پنجه کلاغی بر اثر انقباضات عضله مدور بدور دیده و چین‌های افقی بزرگ در پیشانی بر اثر بالا دادن ابرو بوسیله عضله پیشانی ساخت می گردند .

خطوط عمودی اطراف لب‌ها ( علی الخصوص در اشخاص سیگاری ) بر اثر وضعیت غنچه کردن و مکیدن مکرر لب‌ها صورت میگیرند .

آخری مورد که ولی تاثیرش از سایر کمتر نیست جاذبه زمین و کشش اثبات رو به زیر بافت‌های صورت بوسیله آن است که علتی برای پیری صورت به شمار می آید و ساختارهای صورت نیز از اثرات آن مصون نیستند .

با ارتقاء سن کماکان که پوست به نظر درونی به صورت فزاینده‌ای نازک‌تر میشود و خواص ارتجاعی آن کاهش می یابد , جاذبه هم اثر خویش را بر بافت‌های قابل انعطاف صورت اعمال می نماید .

خطوط ابرو ذیل میایند , پلک‌های تحتانی شل میگردند , غبغب در زمان خط آرواره صورت می گیرد و برجستگی دسته به ذیل و در سمت چین بین لب و بینی رانده می گردد .

علاوه براین , نوک بینی استارت به افتادن در سمت ذیل می کند و نرمه گوش طویل و به عهد دارای شهرت معلق میشود .

گزینه‌های درمانی

گزینه‌های درمانی متنوعی برای امداد به کاهش نشانه‌های پیری صورت دردست می باشند .

مسلماً گزینه‌های جراحی فراوانی برای بهبود ظواهر شخص وجود دارا هستند ( اعم از کشیدن صورت , جراحی پلاستیک پلک و بالا کشیدن ابرو ) و این اقدامات , ابزار نخستین برای تصحیح اثرات جاذبه در پیری صورت به شمار می آیند .

با این وجود , تمرکز این مقاله بر جراحی پلاستیک پلک و اقدامات درمانی کم‌تهاجم , معطوف خواهد بود .

این اقدامات عبارتند از داروها و مواد تزریقی مانند سم بوتولینوم A که می توانند نشانه‌های پیری صورت را کاهش دهند و هم درمان‌های تجدید بنا سطحی توسط لیزر که به خواسته ارتقای کیفیت و نمای ظاهری پوست به عمل میروند .

دقت بدین نکته دارای اهمیت است که خط نخستین معالجه برای تمام بیماران , پیشگیری از زخم پوستی بیشتر از روش اجتناب از مواجهه بیشتراز حد با فروغ خورشید و استفاده منظم از کرم ضد‌آفتاب است .

ترک سیگار و نگهداری تغذیه دلخواه و آبرسانی به پوست هم به کاهش تغییرات پوستی مربوط به سن امداد خواهد کرد .

علاوه براین , تعداد متعددی درمان‌های طبی پوست و فرآورده‌های زیبایی در دست قرار دارا‌هستند که میتوانند در صورت استفاده درازمدت در کاهش بهبود شرایط صورت تا حدودی اثر گذار باشند ; از قبیل کاربرد موضعی فرآورده‌های آنتی‌اکسیدان , اسیدهای رتینوییک و اسیدهای گلیکولیک .

جوان‌سازی صورت توسط بوتاکس

یکی موضوعات با اهمیت مورد دقت در جراحی پلاستیک صورت در سالمندان , مشاجره درباره‌ی استفاده از سم بوتولینوم در معالجه پیری پوست است .

بوتاکس اسم تجاری سم بوتولینوم A خالص شده‌است . هر چند سم بوتولینوم یکی‌از کشنده‌ترین سم‌های شناخته شده به شمار میاید , در دوزهای درمانی قلیل , زیاد ایمن و در معالجه خطوط پرحرکت ابلاغ وضعیت صورت زیاد مؤثر است .

این ماده از ده سال ۱۹۷۰ به صورت بی‌خطر برای کاربردهای درمانی به مراد معالجه اختلالات کارکردی از قبیل انحراف دیده , انقباضات غیرارادی پلک و حنجره به عمل رفته است .

بوتاکس در سال ۲۰۰۲ بوسیله اداره طعام و داروی ایالات متحده برای هدف های زیبایی به مراد معالجه خطوط عمودی و عرضی اخم در حوزه‌ بین دو ابرو تأیید شده‌است .

این خطوط به ترتیب در سود انقباض ماهیچه‌ها چین دهنده افقی و عمودی تولید می گردند . از زمان تأیید بوتاکس برای هدف های زیبایی , تا به امروز استفاده‌های تازه فراوانی برای آن به وسیله پزشکان بررسی و تبلیغ شده‌است .

سم بوتولینوم , ضعفی فعلا در عضله موردنظر در صورت تولید می نماید که قادر است ۴ - ۲ ماه تداوم داشته باشد .

این دارو یک دلیل بلوک کننده عصبی _ عضلانی است که به طور موضعی در محل اتصال عصب به عضله فعالیت می نماید و آزادسازی استیل‌کولین را که یک ناقل عصبی است , در پایانه‌های عصبی بلوک می کند .

به دلیل بلوک شدن استیل‌کولین , توان انقباض عضلانی کاهش پیدا می کند .

این فرمان به لاغر شدن عضله در حیطه تزریق همراه با ضعف و کاهش قطر فیبرهای عضلانی باعث می گردد . عملاً تنها قسمت‌هایی از عضله زیر تأثیر قرار می گیرد و به‌این ادله که در صرفا از مقادیر اندکی از سم استفاده می شود , عضله تماما فلج نمی گردد ( برخلاف بعضا تبلیغات در رسانه‌ها ) .

به خاطر جنبش ضعیف‌تر و با فراوانی کمتر عضله , پوست روی آن کمتر عده می شود و خطوط ابلاغ شرایط رخ صاف‌‌تر میگردند و گهگاه چه بسا از بین میروند .

سم بوتولینوم A بیشتراز تمامی در یک‌سوم فوقانی صورت و برای معالجه خطوط اخم به فعالیت می رود . در معالجه چین‌های پرحرکت درین نواحی , نتایجی خوب با بوتاکس گزارش شده‌اند .

اثرات بوتاکس معمولاً ۷۲ ساعت تا یک هفته بعد از تزریق معلوم میگردند . تا به امروز در مورد ها استفاده از بوتاکس در صورت , هیچ‌گونه عارضه طولانی‌مدت یا این که عکس العمل آلرژیک تهدیدکننده حیات گزارش نشده است .

به صورت کلی میانگین میزان تزریق بوتوکس برای هدف های زیبایی بین ۵۰ - ۳۰ واحد است , در حالی که دستکم دوز مرگ آور این سم مساوی تقریباً ۳۰۰۰ واحد برآورد می گردد .

عارضه ها مختصر و موضعی تزریق بوتاکس احتمالا متعاقب معالجه , فیس بدهند . کبودی و درد در محل تزریق شایع‌ترین عارضه ها گزارش شده را تشکیل می دهند که شاید به تکنیک تزریق بستگی داشته باشند .

واکنش‌های آلرژیک به بوتاکس زیاد نادر هستنـد . تزریق سم بوتولینوم در بیماران در گیر عفونت پوستی در محـل تزریق ممنوع است و در بیماران دچار به اختلالات عصبی _ عضلانی از قبیل میاستنی‌گراو نیز نباید مورد استفاده قرار گیرد .

بقیه دلایل بالقوه بوتاکس اکثراً به عنوان نقایص زیبایی یا این که کارکردی موضعی ثانویه به تکثیر سم در زمان تزریق یا این که ورود اشتباهی آن به نواحی دیگر , قابل طبقه‌بنـــدی است .

افتادگی پلک شایع‌ترین نقص گزارش شــــده ناشی از دلایل ناخواستـه تزریق سم در حوالی دیده با میزان پیدایش ۳ % - ۱ % به شمار می آید .

به مراد پیشگیری از



[ بازدید : 263 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به akhbarmohandesi است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]