علت تیره شدن رنگ لب و شیوه روشن کردن لب ها

شنبه 1 مهر 1396
11:15
نسرین معین

علت تیره شدن رنگ لب و شیوه روشن کردن لب ها

تجميل الانف


لبها نقش مضاعف مهمی را در زیبایی صورت اشخاص دارا هستند . رنگ روشن و شاداب و ظواهر برنا لب ها می تواند اعتماد به‌نفس بالایی به هر فرد بدهد فاکتورهایی همچون سن , تغذیه , استفده از دخانیات و . . در رنگ و ظواهر لب ها اثرگذار می باشند . در‌این مقاله از کشور ایران ناز شمارا با راههای پیشگیری و معالجه لب های تیره و یا این که چروک و کم آب , آشنا می کنیم . با ما همراه باشید


لب‌ها به مرور زمان مبتلا تیرگی میگردد که بخش اعظمی از عوامل میتواتند در تیرگی لب نقش بسزایی داشته باشد . درین مقاله با عوامل تیرگی لب و همینطور روش‌هایی برای از بین بردن تیریگی لب‌ها آشنا میشویم .


مهمترین ادله تیرگی لب در انسان‌ها مشکلات داخلی و بیماری‌هایی است که در آن سلول‌های تن با نبود اکسیژن مواجه میگردند . تیرگی لب در کسانی که به بیماری‌های توسعه یافته قلبی - ریوی در گیر میباشند , کسانی که مبتلا مسمومیت ناشی از گازهای سمی‌می‌شوند , به‌طوری که به سلول‌ها اکسیژن نمیرسد یا این که در اصطلاح خفه میشوند و همین‌طور کسانی که از سیگار یا این که قلیان به زمان طولانی استفاده می‌نمایند بسیار چشم میگردد .


یکی‌از نشانه ها کم‌خونی نیز کمرنگ شدن بافت ملتحمه زیر دیده است یعنی رنگ صورتی یا این که قرمز رنگ کمرنگ ملتحمه به سفیدی تبدیل می شود و در کم‌خونی‌های شدید لب‌ها تیره‌رنگ میشوند


زیرا هموگلوبینی برای حمل اکسیژن خون نیست . ولی برای قطعی شدن تشخیص کم‌خونی , مریض می بایست تست خون بدهد تا مرحله هموگلوبین و آهن خونش سنجیده شود . خانم سمیرا خوبتر است حتما به دکتر معالج مراجعه نمایند تا بررسی دقیق‌تری برایشان صورت بپذیرد . اما برخی از نژادها موروثی رنگ لب تیره‌ای دارا‌هستند و از حیث پزشکی نمی توان کاری برایشان انجام بخشید ولی بایستی خیالمان از سالم شخص مطمئن شود .


۱ – ترک سیگار


سیگار کشیدن برهان با اهمیت تیرگی لب است در حالتی که سیگاررا ترک فرمایید لب بتدریج به رنگ اساسی بر میگردد


۲ – عسل برروی لب بمالید


۳ – لبهای خویش را با یک دست ماساژ دهید


بعد از شستشوی صورت یا این که گرمابه لب خویش را با یکدست مالش دهید . این فعالیت منجر میشود تا سلولهای مرده از بین بروند و لب نو خیس شود می بایست این فعالیت را هرروز انجام دهید .


۴ – ترکیبی از ماست و لیمو


ماست معمولی با لیمو به روشن شدن رنگ لب امداد میکند همینطور می‌توانید صرفا چندقطره اب لیمو بزنید فارغ از ماست .


۵ – ژل آلوئه ورا


شما اضطراری نیست این ژل را از دکان بخرید در‌حالتی که بدین گیاه دسترسی دارید کمی‌از برگ آ ن را برش دهید و ژل آن را برروی لب قرار دهید و می توانید در یخچال فریزر نگهدارید


۶ – مسواک زدن به لبها


این عمل منجر منزه شدن لب از گردو غبار میشود


۷ – تکه‌های یخ


استفاده از یخ بر روی لب و ماساژ لب زیاد عالی است


۸ – عسل و اسکراب قند


یک اسکراب مهیا نمائید با استفاده از عسل و شکر که برای مفتوح کردن رنگ لب زیاد عالی است هیچ درمانی خوب تر از روشهای ارگانیک نیست زیرا درمانهای ارگانیک هیچگونه عارضه ها جانبی ندارند


اقدامات درمانی :


ارتقا مصرف مایعات .


هر شب کمی‌آب لیمو که خواص وایتکس دارااست را پیشین از خواب روی لب بمالید .


مالیدن کرم ضد آفتاب روی لب می تواند کارساز باشد چون نور و روشنایی خورشید هم منجر تغییر و تحول رنگ لب میشود . مالیدن کره حیوانی آب شده یا این که دنبه روی لب‌ها خیر فقط سبب ساز مرطوب شدن میشود بلکه تغییر و تحول رنگ لب را هم برطرف خواهد کرد . ترک مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار و مصرف دخانیات هم میتواند در‌این دستور کارساز باشد .


مصرف ۴۰ شب پیاپی سرکه انگبین یک استکان پیشین از خواب به مقطع ۱۲۰ شب


هر روز صبح ناشتا یک استکان شربت خاکشیر میل شود به دوران ۴۰ روز


مورد ها دیگر از قبیل :


۱ – برای آنکه لب‌های شما تیره نشوند و صورتی به لحاظ برسند بایستی آنان‌را آبرسانی نمائید . پس کمی‌روغن بادام را با نصف قاشق چایخوری آبلیمو ترکیب نمائید و روی لب‌ها قرار دهید . این روش به شما یاری خواهد کرد پوست روشنی در حوزه‌ لب داشته باشید .


۲ – برای لایه برداری از لب‌ها اسکراب خانگی صحیح فرمائید .


پاره ای شکر را در نصف قاشق چایخوری آبلیمو حل کرده و روی لب‌ها بمالید ( دانه‌های شکر می بایست در آبلیمو به دیده بخورد تا لایه برداری صورت پذیرد ) با این فعالیت پوست مرده روی لب را از بین برده و رنگ ارگانیک را به آن گشوده می‌گردانید . همینطور سبب تسریع جریان گردش خون در لب‌ها میشود که در داشتن لب‌های خوشرنگ به شما امداد میکند .


۳ – برای آنکه لب‌های قابل انعطاف و روشن داشته باشید پاره ای عسل را شب و گذشته از خواب روی لبتان بمالید .


۴ – برای آنکه لب‌های تیره را براحتی روشن و خوشرنگ نمائید میزان کمی‌زردچوبه را با یک قاشق شیر سرد ترکیب فرمائید تا خمیر نرمی‌حاصل شود . خمیر را روزمره و به مقطع ۵ دقیقه روی لبتان قرار دهید . بعد از زمان کوتاهی ( نسبتاً یک هفته ) مشاهده میکنید که تیرگی لب شما از بین رفته است .


۵ – هر شب پیشین از خواب کمی‌آب چغندر روی لبتان بمالید تا روشن و صورتی شود . حتما بخوانید 5 ماسک خانگی برای معالجه پوست های کم آب


- در برطرف کردن تیرگی لبهای شما لیمو مهم ترین چیزه . لیمو پوسته‌های مرده رو از روی لبهای شما منزه می کنه و لبهاتونو قرمز رنگ یا این که صورتی نشون می قریه .


آب یه لیمو و کمی وازلین رو با نیز ترکیب فرمایید و اون رو در حین شب روی لبهاتون قرار بدید . این می بایست یکسری شب به صورت مکرر انجام بشه .


صبح بایه مسواک قابل انعطاف لبهاتون رو مالش بدید تا پوسته‌های مرده از روی لبهاتون منزه بشه . آن‌گاه ازین فعالیت لبهاتون رو با چربی لب یا این که وازلین ماساژ بدید تا رطوبت لبها تامین بشه . ولی امیدوارم منظورتون از تیرگی لبها تیرگی ناشی از مصرف مواد مخدر نباشه که اون به جز بلند گذاشتن سبیل روش راه‌حل ای نداره .


– معالجه خانگی تغییر تحول رنگ لب :


* مصرف روزی دستکم ۱۰ جام آب می تواند اثرگذار باشد .


* هر شب کمی‌آب لیمو که خواص آبژاور دارااست را قبلی از خواب روی لب بمالید .


* مالیدن کرم ضدآفتاب روی لب قادر است کارساز باشد چون فروغ و روشنایی خورشید هم منجر تغییر و تحول رنگ لب می گردد .


* مالیدن کره آب شده روی لب‌ها خیر صرفا منجر مرطوب شدن میگردد بلکه تغییر و تحول رنگ لب را هم برطرف خواهد کرد .


* کاهش مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار و مصرف دخانیات هم می تواند درین فرمان کارساز باشد .


بی آبی لب سبب کبودی لب می گردد


لب , مرز بین پوست ارگانیک صورت و مخاط درون دهن است . لایه شاخی که در پوست بشر موجود هست , روی لب چشم نمی شود بدین ترتیب عروق زیرپوستی اکسیژن‌دار که به رنگ قرمز رنگ بدیهی است , واضح‌تر می گردد به همین بهانه پوست لب قرمز‌رنگ به لحاظ می رسد . بعضا اشخاص ذاتا پوست لبشان کم آب است که کم آبی پوست سبب تیرگی لب خواهدشد . بیماری شایع دیگر , بیماری درماتیت آتوپیک است که‌این بیماری هم به‌صورت کم آبی پوست یا این که لب‌ها نمایان میشود و همان گونه که اشاره شد , بی آبی پوست منجر تیرگی لب و از بین بردن لطافت آن میگردد .


بیماری دیگر گرانولوماتوز لبی است که آرم مهم آن تورم عود‌کننده لب و تغییر‌و تحول رنگ آن است . در صورتی‌که ضایعه ثانویه پوستی , مصرف دارو , زمینه‌ بیماری درماتیت آتوپیک وجود نداشته باشد و قوام لب نیز ارگانیک باشد , احتمال بیماری‌های پوستی رد میشود . در غیر این صورت با معالجه بیماری پوستی کبودی هم خود‌به‌خود برطرف خواهدشد . بی آبی لب را می‌توان با تجویز کرم‌های نرم‌کننده برطرف کرد .


[ بازدید : 389 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به akhbarmohandesi است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]