آرایش و پیرایش با تولیدات آرایشی بهداشتی سمی

دوشنبه 27 شهريور 1396
11:17
نسرین معین

آرایش و پیرایش با تولیدات آرایشی بهداشتی سمی

هریک از تجميل الانف

روز , فرآورده های آرایشی بهداشتی مختلفی را به طور موضعی استفاده می‌کنیم . این مواد که در برخی مورد ها , جنبه بهداشتی و در مواقعی دیگر , جنبه آرایشی دارا‌هستند ; طیف وسیعی از خمیر دندان , شامپو و صابون گرفته تا لوسیون ها و مواد آرایشی را در بر میگیرند . برخی از این مواد درطول روز چند دفعه تکرار شده و برای ساعت های طولانی با پوست هرمورد از ما در تماس می‌باشند . در صورتی به بسته بندی آن‌ها نگاهی بیندازید , متوجه میشوید که یک مرطوب کننده یا این که ضدآفتاب یا این که هر کدام از اسباب و اثاث آرایشی از قبیل کِرِم های اساس , رژلب و رژ جور , از روستا ها ماده شیمیایی گوناگون ساخته شده که بعضی از آن ها می‌توانند دلایل خطرناکی داشته باشند .


تنوع و تعداد مواد آرایشی بهداشتی زیاد فراوان است و آن ها در مرتبه نخستین , برحسب شیوع مصرف و مدل اثرها و عارضه ها طبقه بندی میشوند . اگر‌چه بخش اعظم کارخانه های بهداشتی و آرایشی از این مواد درحد مجاز و تاییدشده در محصول های خویش ارائه می کنند ولی این مسائل در معنای بی ضرربودن بی نقص آنان نیست . اگر چه امروزه بیرون کردن این مواد از محیط معاش , باتوجه به مصرف همگانی این تولید ها نسبتاً نا ممکن است البته شناخت مختصر با تنی چند از این مخلوط های شیمیایی به شما امداد خواهد کرد تا با آگاهی و نگرش بیشتری نسبت به تعیین و خرید محصولات مبادرت فرمایید .



● ماده های شوینده و کف کننده


از مواد رایجی که در برخی محصولات یافت می‌شود , می شود به ماده ا ی اشاره نمود که به خصوص در محصول های دربردارنده سورفاکتانت یافت میگردد و از روش پوست و تنفس و گوارش قابل جذب بوده و گفته میشود علاوه بر بی آبی و التهاب پوست و مخاط ها , در صورت مصرف دوچندان اثرها سرطان زایی هم داراست . ایزوپروپیل الکل و الکل های شبیه که به فراوانی در محصولات یافت می‌شود , می‌تواند منجر کم آبی , التهاب و درماتیت آلرژیک و چروک خوردگی سرعت بالا خیس پوست شود . سدیم لوریل سولفات و آمونیوم لوریل سولفات که در اکثری از مواد آرایشی و بهداشتی یافت میشود , در گونه سورفاکتانت های آنیونی قرار می‌گیرند که دارنده توشه منفی بوده و در عمده مواد شستشو و کف کننده استفاده می گردد و هم موادی نظیر تری اتانول آمین یا این که سدیم لوریل سارکوزینات که اسامی آنها‌را روی مواد بهداشتی مشاهده می‌کنید . یک کدام از خطرهای حساس سورفاکتانت های آنیونی , احتمال آلوده و کثیف شدن آنان با موادی به اسم نیتروزآمین هاست که در صورت وقوع چنین پدیده ای , مواد حاصله خطر سرطان زایی به همراه خواهد داشت . از سمت دیگر , سورفاکتانت های کاتیونی را داریم که دارنده توشه الکتریکی مثبت میباشند و در محصول هایی از قبیل قابل انعطاف کننده ها و صاف کننده های گیسو و جامه و هم تحت عنوان ضدالکتریسته بومی به تولید ها بیش تر می‌شود . مصرف این مواد علاوه بر اثر ها التهابی و آلرژیک بر پوست و دیده , در صورت جذب سیستمیک یا این که خورده شدن به صورت اشتباهی میتواند اثرها داخلی زیادی داشته باشد .


از مدل سوم که به طور سورفاکتانت های اتوکسیله طبقه بندی میگردند و تحت عنوان استدلال کف کننده و مرطوب کننده و قابل انعطاف کننده در تولیدات وارد میشود هم می شود به ماده اکسی نول اشاره نمود که در واقع یک تراز از سنتز صناعی دیوکسان به حساب آورده می شود ( که تا قبل از این در خصوص آن حرف شد ) . علاوه بر این مواد , می شود به دی اتانول آمین و تری اتانول آمین اشاره نمود که در بخش اعظمی از محصول های بهداشتی و آرایشی یافت می‌شوند و علاوه بر ساخت بی آبی و التهاب پوستی می‌تواند در صورت جذب سیستمیک فراوان خطرناک بوده و هم احتمال کثیف شدن با نیتروزآمین ها در‌این موردها موجود است . جدیدا مصرف این مواد در اروپا هم محدود شده‌است .



● رژلب , رژ جور و لاک ناخن


فرمالدیید که در خیلی از این تولیدات یافت میگردد , قادر است منجر التهاب و تحریک پوستی شده و در صورت تماس مزمن سبب ضعف همگانی شود . رنگ های شیمیایی زیادی که در محصول های متعدد , علی الخصوص در محصول های زیبایی و آرایشی , مصرف میگردد قادر است در صورت عدم رعایت استانداردهای خاص , اختلال ساز باشد . رنگ های شیمیایی که از «تار» مشتق میشود , دربردارنده فلزات سنگین وزن می‌باشند و مصرف آن ها میتواند تن را در معرض این مواد سمی قرار دهد .


گهگاه این رنگ ها برای تولید رنگ خاصی با نیز ادغام می‌شود که علاوه بر دلایل پوستی , می‌تواند عارضه ها گوناگون داخلی هم داشته باشد . به خصوص در خصوص رژلب که درطول روز چنددفعه تکرار شده و ممکن است با تناول کردن هر دسته ماده غذایی یه خرده از آن مستقیما هم وارد تن شود .



● بو و اودکلن


گهگاه در ایجاد بو و اودکلن , تعداد متعددی ماده معطرکننده به محصول بیش تر میشود که می‌توانند سبب سردرد , سرگیجه , حساسیت پوستی و تغییرات رنگ پوست شوند .



● روغن گرمابه و روغن کودک


لانولین ماده ای است که از پشم گوسفند به دست می‌آید و در ادغام بخش اعظمی از تولید ها یافت میگردد . با اعتنا به منشاء تهیه و تنظیم این ماده , عمده لانولین های مصرفی در تولیدها میتواند به مواد سمی نظیر ارگانوفسفات کثیف شده باشد یا این که به عنوان مثال روغن های مینرال ( معدنی ) که شما به فراوانی روی تولیدات مشاهده می‌کنید , قادر است سبب ساز مسدود شدن منافذ پوست شده و با بضاعت و توان ارگانیک پوست برای دفع مواد سمی رویا رویی نماید و هم مسئله را برای بیماری هایی مانند آکنه تولید نماید . از جور این مواد می شود به تیرولاتوم و پارافین اشاره نمود . اعتنا داشته باشید که در بعضا از این تولیدات نظیر روغن گرمابه و روغن نوباوه تنها از این روغن ها استفاده می گردند . تیرولاتوم هم به خاطر بها ارزانی که داراست همگانی خیس از دیگر مواد روغنی مورد مصرف قرار می‌گیرد . متاسفانه احتمال آلوده و کثیف شدن پترولاتوم به مواد سمی نظیر اتیلن اکسید یا این که هیدروکربن های آروماتیک همواره موجود هست که دستکم در مطالعه های حیوانی , اثر ها سرطان زایی این مواد سفارش شده‌است و از سال ۲۰۰۴ میلادی به آنگاه محدودیت هایی را برای مصرف این مواد به همراه داشته است .



● مواد ماندگاری دهنده به اسباب پیرایش


پارابن که معمولا به طور متیل , بوتیل واتیل پارابن مصرف میشود , تحت عنوان ضدعفونی کننده و مهارکننده پرورش میکروب و جهت اضافه کردن ماندگاری محصول استفاده میگردد که در تمام موردها , یک کدام از عوامل شناخته شده آلرژی های تماسی و آلرژیک پوست است . تولوئن هم یک ماده سمی است که حتی‌د‌ر صورت خورده شدن اشتباهی میتواند مهلک باشد و علاوه بر پوست , در مخاط هایی مثل مخاط دیده قادر است التهاب شدید ساخت کرده و در صورت جذب سیستمیک , دلایل داخلی زیادی داشته باشد .



[ بازدید : 261 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به akhbarmohandesi است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]