نقش کلاژن برای پوست

سه شنبه 28 شهريور 1396
13:35
نسرین معین


کلاژن , پروتئینی است که با تشکیل کانال مولکولی , سبب ساز تول تجميل الانف

, محافظت و ترمیم سلول‌های تازه در تن می شود . کلاژن سبب ساز به نیز پیوستگی سلول‌های تن می گردد و ریشه این لغت از لهجه یونانی گرفته شده‌است که به معنای چسب است . میزان معلوم و ثابتی از کلاژن بایستی در تن وجود داشته باشد تا ظواهر و سعی آن سلامت باشد . فارغ از این پروتئین , تن شما فعالیت‌های درونی روزانه‌اش , مانند آسیب و اشک را نمی‌تواند ترمیم و جایگزین نماید .


البته اهمیت فوق العاده کلاژن مرتبط با محافظت خواص ارتجاعی پوست است که آن را برنا , لطیف و قابل انعطاف میکند . به همین منظور در اسباب آرایش و پیرایش یا این که بعضی از اسباب جراحی از آن استفاده میشود . ولی آیا می‌دانستید که‌این پروتئین نقش عمده‌ای در ترمیم مشکلاتی نظیر شکستگی استخوان , پارگی تاندون , زخم دیدگی رباط و پارگی رگ‌ها هم ایفا می‌کند؟


زمانی پا به سن می گذارید , تن دیگر توان دوران جوانی را در جذب و استفاده از پروتئین غذاها ندارد و این دستور روی ساخت کلاژن در تن تأثیر میگذارد . میزان کلاژن از سن ۲۵ تا ۳۵ سالگی ۵/۱ درصد در تن کم می گردد ولی در سن ۴۵ سالگی یک دفعه تا ۳۵ درصد در تن افت می‌نماید . فقدان کلاژن روی نگهداری و ترمیم بافت‌ها , موقعیت پوست , ناخن‌ها و چه بسا بیماری‌های قلبی و دردهای دیگر تأثیر میگذارد که تمامی مورد ها فوق بر اثر بالا رفتن سن تولید میشوند . به همین خاطر , به ذخیره سازی کلاژن دقت خاصی شده‌است .


مطالعات از ده سال ۷۰ در این باره آغاز شده و نشان داده که نبود کلاژن از روش تناول کردن آن سبب ساز تحریک ساخت کلاژن نو در تن میگردد . تحقیقاتی در آلمان نشان داده است که فقدان کلاژن در تن در طولانی دوران منجر ضخامت و سفتی ناخن‌ها میشود و به طور همزمان تحقیقاتی در ایتالیا نیز اثبات کرده که کلاژن کافی در تن ۴۵ درصد سبب ساز ضخامت تارهای موی می گردد .


کلاژن از پروتئین روزمره که اخذ میکنید به دست می آید . پس مطمئن گردید بدنتان میزان حتمی را اخذ می نماید . ویتامین C نیز هنگامی با یکی ۳ دسته آمینو اسید حساس تن ادغام می گردد , کلاژن ایجاد میکند . در‌صورتی‌که بدنتان توانمند به ذخیره سازی ویتامین C نیست , حتماً بایستی میزان کافی از آن را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید وگرنه میزان کلاژن بدنتان کم می شود و پوستتان چین و چروک پیدا میکند .


کلاژن بدنتان را به صورت ارگانیک ارتقاء دهید

کلاژن کافی به میزان پروتئین دریافتی بدنتان وابسته است , پس مطمئن گردید که هر روز مواد غذایی زیر را مصرف میکنید : گوشت فارغ از چربی , ماهی , لبنیات , محصول ها سویا و صیفیجات . بعد از آن میزان ساخت کلاژن را در تن با میل کردن غذاهای دربردارنده ویتامین C ارتقا دهید . خوراکی‌هایی نظیر : کیوی , مرکبات علی الخصوص پرتقال , صیفی جات با برگ‌های سبز و قرمز رنگ .


کرم‌ها , سرم ها و تولیدات آرایشی بهداشتی هم با مواد اولیه‌ای محرک ساخت کلاژن در پوست قادر است نقش به سزایی در جوان‌سازی , شادابی و کاهش عمق چین و چروک‌ها داشته باشد . محصول ها نگهداری از پوست خویش را با وسواس گزینش فرمایید , برندهایی با اساس ارگانیک و گیاهی شایسته ترین گزینش است .



[ بازدید : 277 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به akhbarmohandesi است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]