تعطیلی چهار هزار دفتر کار سرویس ها فنی و مهندسی کشاورزی /نیمی از مهندسین کشاورزی بیکارهستند یا این ک

پنجشنبه 30 شهريور 1396
11:58
نسرین معین

تعطیلی چهار هزار دفتر کار سرویس ها فنی و مهندسی کشاورزی /نیمی از مهندسین کشاورزی بیکارهستند یا این که شغل دارای ارتباط ندارند .

آزمون نظام مهندسی

, مدیر اداره نظام‌مهندسی کشاورزی استان تهران با اشاره بتعطیلی گسترده دفترهای سرویس ها فنی و مهندسی کشاورزی ذکر کرد : نسبتاً نیمی از فارغ‌التحصیلین بخش کشاورزی بیکارند یا این که شغل نا مربوط با حرفه تحصیلی خویش دارا‌هستند . تعطیلی چهار هزار دفتر کار سرویس ها فنی و مهندسی کشاورزی



تعطیلی چهار هزار دفتر کار سرویس ها فنی و مهندسی کشاورزی

تعطیلی چهار هزار محل کار سرویس ها فنی و مهندسی کشاورزی


تعطیلی چهار هزار محل کار سرویس ها فنی و مهندسی کشاورزی

دنیای صنعتی روز جاری کشاورزی هم بسمت صنعتی شدن و استفاده از دانش روز و تکنولوژی رفته است و کشاورزی معیشتی دیگر جایگاهی ندارد . یکی‌از ظرفیتهای بالقوه ای که در مرزوبوم برای تبدل شدن کشاورزی به یک قطب موجود هست , فارغ التحصیلین کشاورزی است که تعداد آن‌ها هم در مملکت مضاعف است و از ظرفیتهای آنان میتوان برای پیش موفقیت این هدف ها استفاده و از طرفی موضوع اشتعال تولید نمود .


بر پایه ی اطلاعاتی که در دستمان است , نیمی از فارغ‌التحصیلین بخش کشاورزی و دامپروری مرزو بوم بدلیل این‌که نتوانسته‌اند شغل موردنظر خویش را پیدا کنند بدون شغل می‌باشند یا این که به شغل ها غیر دارای ربط دیگری جذب شده‌اند که با سرعت بخشیدن بتوسعه کشاورزی صنعتی و امروزی در مملکت میتوان مشکلهای اشتغال علم آموزی کرده های بدون شغل را هم حل نمود .


علیرضا بزرگی مدیریت اداره نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع ارگانیک استان تهران در رابطه جزئیات مشکلهای اشتغال فارغ‌التحصیلین بخش کشاورزی اعلام‌کرد : نگاه ما در بخش کشاورزی و مهندسین کشاورزی بایستی بصورت سیستمی گردد و بخش کشاورزی و سرویس ها می بایست در کنار یکدیگر چشم شوند .


بزرگی تصریح کرد : اندیشه سیستمی در بخش کشاورزی ساخت نشده است و نگاه کوتاه‌مدت به‌این بخش در سرزمین صورت می گیرد .


او افزود : نرخ بیکاری در فارغ التحصیلین بخش کشاورزی حدود دو برابر فارغ‌التحصیلین دیگر رشته‌های تحصیلی است بطوری که میتوان اذعان داشت حدود نیمی از فارغ تحصیلان بخش کشاورزی بیکارند یا این که شغل غیر مربوط به فن تحصیلی خویش دارا هستند .


مدیریت اداره نظام مهندسی و کشاورزی اذعان داشت : تا زمانیکه حمایتهای حتمی از بخش کشاورزی صورت نگیرد و سرمایه‌ها از این بخش فرار و گریز نمایند و بنگاههای تولیدی مبتلا مشکلات نقدینگی باشند و نتوانند وامهای بانکی و منابع مورد نیاز خویش را تأمین کنند , دیگر به گهگاه نیست که مهندسین کشاورزی هم بخواهند به آنان سرویس ها دهند .


او با طرح یک سؤال ادامه اعطا کرد : اکنون بغیر از بانک کشاورزی بقیه بانکها به چه میزان به وام ها در اختیار کشاورزان و مهندسین این بخش و با چه قوانینی قرار میدهند؟


بزرگی بابیان این‌که موقعیت خاص بخش کشاورزی نباید با بخش صنعت معقول گردد تیتر کرد : فعلا نرخهای وام ها بخش کشاورزی بالا است و اکثری از روستائیان و عشایر نمیتوانند وثایق ما یحتاج بانکها را تأمین کنند .


این رده با اشاره به‌این این‌که مهندسین کشاورزی برای ساخت دفتر ها سرویس ها فنی و مهندسی حالت قابل قبولی ندارندخاطر نشان کرد : فعالین این بخش برای تولید دفتر ها فنی مهندسی , کلینیکهای گیاه‌پزشکی , برای تهیه و تنظیم وسایل خویش سود بالای بانکی با زمان رجوع کوتاه‌مدتی می توانند اخذ کنند .


بزرگی در جواب به‌این سؤال که از دولت دوازدهم چه انتظارتی برای یاری به اشتغال مهندسین کشاورزی دارید گفت : این توقع می رود که دولت دراین باره صرفا بقانون مو جود مملکت کار کند بطوریکه ضابطه تصحیح نظام آموزشی که اکنون موجود هست در ماده بیست و یک و بیست و سه این ضابطه به توانمندسازی فارغ‌التحصیلین صحه نهاده است ولی در جایگاه فعالیت دولت فعالیت دورازشوخی دراین مورد به وسیله وزارت علم ها انجام نداده است .


ایشان گفتند : باوجود بودن ضابطه تصحیح نظام آموزشی , دولت در این‌باره این باره کم کاری نموده است و گزارشی در این زمینه چشم نمی‌شود .


بزرگی اشاره نمود : همه بانکها بغیر از بانک کشاورزی , برای دادن وام ها واجب به مهندسین کشاورزی می گویند که مگر برای ارائه سرویس ها نیاز به تولید محل کار خدامت فنی مهندسی هم دارید؟ که‌این فرمان آرم عدم شناخت آنها با نیازهای این بخش است .


او ابلاغ داشت : مهندسین کشاورزی نیاز بمکانی برای دفتر کار , خرید امکانات و سرمایه در گردش برای آغاز عمل خویش دارا‌هستند البته بدلیل مشکلهای تأمین نقدینگی بخش اعظمی از آنها قابلیت تأسیس این دفترها را بدست نمی‌آورند .


نسبتاً چهار هزار کمپانی سرویس ها فنی و مهندسی کشاورزی تعطیل شوید .


بزرگی یادآور شد : در هشت سال گشته , هفت هزار و هشتصد کمپانی سرویس ها فنی و مهندسی کشاورزی در مرزوبوم داشته‌ایم که امروزه نسبتاً چهار هزار از این دفترها تعطیل‌شده‌اند .

او در رابطه عارضه ها تعطیلی این دفترها خدامت فنی و مهندسی در سال های اخیربیان کرد : موسسات سرویس ها فنی و مهندسی به دلیل این‌که سیستم بانکی مرز و بوم نتوانسته است نیاز آنان را تأمین کنند و بغیر از یک بانک کشاورزی , بقیه بانکها چه بسا شناختی از نیاز این بخش ندارند و از سوی دولت هم حمایتی از آنان نمی شود , تعطیل‌شده‌اند .


مدیر اداره نظام مهندسی کشاورزی استان تهران ادامه بخشید : از طرفی بایستی دقت داشت که بخش کشاورزی صرفا مربوط ببخش ساخت نیست و بخش سرویس ها نظیر عمل مهندسان کشاورزی هم موجود هست که دولت حمایت متعددی از این بخش نمی‌کند .


بزرگی با اشاره بلزوم بسط واگذاری وظیفه های ببخش سرویس ها فنی و مهندسی کشاورزی تیتر کرد : برای واگذاری خداماتی که بخش سری و فارغ‌التحصیلین این بخش می‌توانند انجام دهند , گامهایی برداشته شده‌است ولی کفاف نمیدهد .


بزرگی اظهار‌کرد : برای بخش کشاورزی و ایجاد سرزمین می بایست اقدامهایی در بخش توزیع و نظام بانکی ساخت گردد تا عمل تولیدکننده باقی بماند و مهندسین هم بتوانند به آنها سرویس ها ارائه دهند .


او خاطرنشان کرد : وزارت کشاورزی اقداماتی برای گسترش سرویس ها و اشتغالزایی فارغ‌التحصیلین بخش کشاورزی داشته است البته وزارت فعالیت باوجود پیگیریهای انجام‌شده رابطه آن با نظام‌مهندسی کشاورزی انقطاع است و این رابطه با معاونت توسعه و گسترش روستایی و حوزه‌ های محروم سر گروهی جمهوری هم مطلوب نیست .


بزرگی با اشاره به نیاز تصحیح موقعیت جذب فارغ التحصیلین بخش کشاورزی ابلاغ داشت : برای بهبود حالت جذب و فراگیری مهندسین کشاورزی تنی چند از رشته‌ها و گرایشها مهندسی کشاورزی مبتنی بر نیازهای بازار سامان دهی نشده است و از طرفی ازلحاظ جنسیت بانوان در بعضی از رشته‌ها نیابد ورود نمایند ولی این تفکیک صورت نگرفته است .


او با اشاره بااین که میزان فارغ التحصیلین بخش کشاورزی در استان تهران بیش تر از ظرفیتهای موجود هست افزود : وسعت کشاورزی در استان تهران محدود است البته وزارت علم ها تاکنون مبادرت قابل قبولی برای رفع این مشکلها باوجود تقاضای انجام‌شده نکرده و خواب است .


[ بازدید : 283 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به akhbarmohandesi است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]